Rocket League, disponibile la patch 1.40
Ottime nuove per i possessori di Switch
Sempre lui, Rocket League. Le migliorie rilasciate per il titolo Psyonix si susseguono praticamente senza soluzione di continuità, ed è di pochi minuti fa la notizia – diffusa direttamente mediante il sito ufficiale del gioco – relativa alla disponibilità dell’aggiornamento che porta il pallonaro videogioco alla versione 1.40.
Parecchie le modifiche apportate, tuttavia la più succulenta è riservata ai tanti possessori dell’edizione per Nintendo Switch: la patch aumenta la definizione in modalità handheld (qui la recensione dedicata alla versione destinata alla console del colosso di Kyoto).
Bando alle ciance, comunque. Subito sotto, trovate il log completo dei cambiamenti veicolati in questa ennesima manciata di megabittoni da downloadare.
General
[Nintendo Switch] Reduced the default Controller Deadzone to 0.15 from 0.3 to better utilize Joy-Con analog sticks
Reduced volume of the Batmobile Goal Explosion
Performance
[Nintendo Switch] Adjusted world detail to improve average resolution in Handheld Mode
Optimized the following maps for Nintendo Switch and PC:
Utopia Stadium (all variants)
Farmstead
Maps are optimized on PC when using ‘Performance’ World Detail setting
Improved the field texture visuals for the following maps on Nintendo Switch and PC:
Champion’s Field
Wasteland
Visual improvements on PC apply when High Quality Shaders are turned off
BUG FIXES
GeneralFixed Player Avatars sometimes displaying on the wrong user after someone quit or joined the lobby
Fixed missing blowoff valve audio for Octane ZSR Engine
[Nintendo Switch] Fixed a rare crash that could occur in the post-match Scoreboard in Rumble
Grass is now visible on the Main Menu when using ‘Performance’ World Detail settings
Ground Textures now appear on Farmstead when using ‘Performance’ World Detail
[Steam] Fixed an issue with Older Urban Central replays crashing the game
Quick chat audio no longer sounds when a player joins or leaves a server
Goal Explosion audio no longer loops after previewing a Goal Explosion in the Crate Preview menu